South-Africa here we come - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Joni Drissen - WaarBenJij.nu South-Africa here we come - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Joni Drissen - WaarBenJij.nu

South-Africa here we come

Blijf op de hoogte en volg Joni

13 Februari 2015 | Nederland, Schiphol

Na veel voorbereiding is het over een paar uur dan eindelijk zover. Samen met een geweldige enthousiaste groep leerlingen en docenten zit ik zo in het vliegtuig op weg naar Zuid-Afrika! Ik ben erg zenuwachtig hoe het allemaal gaat lopen, maar één ding is zeker, het worden 2 weken van me leven die ik nooit ga vergeten!

Als ik terugkijk naar de afgelopen 6 maanden hebben we hard ons best gedaan om de stichting Ubuntu goes Dutch te helpen. Met de hele groep hebben we heel veel geld opgehaald.
Samen met Anouk en Lieke heb ik op de kerstmarkt in Huissen gestaan met een kraampje. We hebben veel chocolaatjes, kerstsnoepjes, spekkoek en gebakken cake verkocht. Dit verliep erg goed en het is ons gelukt om bijna 200 euro op te halen! Als groep heeft iedere leerling minstens 40 armbandjes verkocht en zijn er in de pauzes op school broodjes knakworst verkocht. Tijdens het kerstconcert op school hebben we het publiek kort verteld over de stichting en wat we precies gaan doen in Zuid-Afrika. In de pauzes verkochten een paar leerlingen wat eten en dit was ook weer een groot succes.
Dat iedereen dus erg zijn best heeft gedaan is wel te zien aan de voorbereidingen. Daarom ben ik ook erg trots op de groep!

We hebben niet alleen veel geld opgehaald, maar ook hebben we als voorbereiding alvast veel geleerd over Zuid-Afrika. Tijdens onze teambuilding dag hebben we regels gemaakt, Afrikaanse hapjes voorbereid en opgegeten en presentaties gehouden over de apartheid, Afrikaanse cultuur, taal en geschiedenis.

Ik kijk er erg naar uit om mijn Afrikaanse buddy, Whitney, te ontmoeten. Deze week heb ik al een paar keer contact met haar gehad via whatsapp. Tot nu toe lijkt ze me al heel aardig en grappig, dus tussen mij en mijn buddy zal het vast wel goed komen. Verder kijk ik er ook heel erg naar uit om alle andere mensen in Genadendal te ontmoeten. Ik hoop dat ik heel veel van hun ga leren, maar het allerbelangrijkste is, dat ik de mensen daar kan helpen en dingen kan leren. Met zijn alle gaan we veel lol maken, maar ook hard werken. Deze 2 weken worden geweldig!

  • 13 Februari 2015 - 10:40

    Monique:

    Het gaat helemaal geweldig worden ! Maak mooie herinneringen

  • 13 Februari 2015 - 13:08

    Juul:

    Heel erg veel plezier lieverd! X

  • 13 Februari 2015 - 20:27

    Sjaak Brouwers:

    Wees lief voor de olifantjes.

  • 14 Februari 2015 - 01:56

    Bennie Aalten:

    Have fun

  • 17 Februari 2015 - 21:10

    Romee:

    veel plezier lieverdd

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joni

Schoolreis Zuid-Afrika

Actief sinds 20 Aug. 2014
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 2215

Voorgaande reizen:

13 Februari 2015 - 28 Februari 2015

Reis naar Zuid-Afrika

Landen bezocht: